Sunday, February 19, 2012

Dunia aku !!!!!

Bile mengadap pc xde bnd laen nk wat
balik2...movie, clip video pastu lukis2
itu jela
dunia aku begini!!!!

B4 ni xpnh lg aku share kaedah2 menghasilkan
digital painting aku secara detail
setakat letak gmbo tu de la
so arini aku tnjuk skt
xla detail sgt pn...sekadar ulasan2 ringkas je

well aku pn still byk yg perlu diperbaiki
tp xsalah klu setakat nk share ilmu
silakan la menjenguk ye...
lg cun klu kite leh bljr sm2...

Btw pe yg aku ltk kt sini sm je ngan post 
aku kt fb...ngahahaa...copy paste sdh...^^

tempek je base kaler...bedal je nyah...jgn kesah

draw outline...kasor2 je dl....
campak kaler laen ikut warna muke yg nk....
mix2 kn warne2 tu sume
masuk kaler yg gelap2 skt tuk part2 yg perlu...
klu aku biase wat part mata dl....
then detailkn setiap part tu...time wat ni besor kn gmbo
biar 1 screen nmpk part tu je...bior smpi juling tgk....
muntah darah pn ok gak....
hahhh siap part mata...nmpk ok skt dr td...
tp lum detail hbs lg...sabo wat bnd lain dl..
detail kan part laen lak...idung n mata....
time stage ni mule la nk give up..
nyampah...mst ckp eeeiiiii buroknye lukisan aku!!!....
bentukkan bahagian muke yg lain...klu mata idung mulut tu mmg nmpk....
tp klu bentuk2 pipi lesung pipit jendul2 sume tu kena main tone kaler je...
ni la part aku plg suke....ngeeeee
gosokkan2 kaler yg dh dicampur td..mcm main msk2 kek la...
klu xdpt warna yg korg nk...tempek je lg kaler lain...
klu wat ats watercolor paper mmg kire hancur la paper tu ngan air...
tp sib baek kite dlm kls digital illustration skg....merapik la aku ni
guna warna putih tuk finishing...part2 yg terkena cahaya
keimanan tu tempek putih...kt area2 kening tu pn leh tarik2 skt bulu2
wrna cerah...bg nmpk cm de tekstur cinta muke bulu..
makin lm makin pnjg lak aku ckp...ok pndk2 je...
get ready nk lukih part rambut...part rambut yg terjuntai2
kt dahi tu clearkn dl...
warnakan rambut ngan warna asas dl...cm merlin ni hitam..
pastu bentukan ngan guna warna putih tuk nmpknan lighting pny kesan..
pandai2 la main brush tuk nmpk kn tekstur rambut...
okeh...meh pki baju.. ni part yg aku plg mls....so plg kejap jela aku wat....
tempek kaler...letak itam tuk bhgn gelap n guna putih tuk lighting....
gosok2 n bentukkn...
yeahhhhh letak background.....siap...!!!!!! slamat mencube....c yaa ^^

No comments:

Post a Comment